Toimintasuunnitelma 2024

Kirkkonummen vihreät – De Gröna i Kyrkslätt on paikallisyhdistys, jonka kautta kirkkonummelaiset kuuluvat Vihreä liitto r. p:n. Yhdistys on avoin kaikenlaisille, kaikenikäisille ja erikielisille ihmisille.

Katso myös:
Poliittinen toiminta

Vaalitoiminta ja vaaliviestintä

Vuonna 2024  järjestetään presidentinvaalit ja eurovaalit. Kirkkonummen Vihreät kampanjoi vaaleissa tiedottamalla ja järjestämällä vaalitilaisuuksia, joihin kutsutaan ehdokkaita. Järjestämme eurovaaleihin liittyen tapahtuman tai tapahtumia, joihin kutsumme 2 – 3 ehdokasta mukaan keskustelemaan ja esittäytymään.

Valmistaudumme vuoden 2025 kuntavaaleihin ja aluevaaleihin ja teemme ehdokashankintaa. Valitsemme vaalipäällikön kesän aikana ja palkkaamme vaalityöntekijän loppuvuodesta. Valmistaudumme aloittamaan viestinnän ehdokkaistamme syksyn aikana. Pidämme tilaisuuksia, joihin voi tulla tutustumaan vihreisiin ja pohtimaan halukkuuttaan lähteä ehdolle kuntavaaleihin 2025.

Kesän ja syksyn aikana tehdään vaalistrategia ja vaalikello.

Tapahtumat ja aktiivisuus

Järjestämme säännöllisesti tilaisuuksia jäsenten keskinäiseen keskusteluun ja keskusteluun kuntalaisten kanssa ajankohtaisista asioista. Tällaisia “Mitä kuuluu Kirkkonummi” tilaisuuksia pidetään samalla konseptilla. Tilaisuuksiin kutsutaan mukaan myös asukasyhdistyksiä ja muita sidosryhmiä, kuten valtuustojen ja neuvostojen jäseniä ja virkahenkilöitä, jotta kuulemme heidän kuulumisiaan. Kutsutaan kuuluisia henkilöitä mahdollisuuksien mukaan näihin tilaisuuksiin mukaan.

Aiheina näissä tilaisuuksissa:

• luonto
  • koulutus
  • kestävä kaupunkisuunnittelu
  • vaaliteemoja noudattelevat teemat

Nostamme keskustelua kävelyn ja pyöräilyn edistämisestä Kirkkonummella. Kunta tavoittelee kävelyn ja pyöräilyn kulkutapaosuuden nostoa ja näihin tavoitteisiin pääsemiseksi tarvitaan lisää toimia. Esimerkiksi pyöräilyn määrää mittaavat katumittarit, kilometrikisaan osallistuminen ja siihen haastaminen sekä kevyen liikenteen tienviittojen puolesta puhuminen voivat liittyä tähän toimintaan. Voimme järjestää tähän liittyen tapahtumiakin.

Perustamme luku- ja kirjoituspiirin kohtuutalouden sovelluksista kuntatasolla. On esimerkiksi mahdollista järjestää tapahtuma Jyväskylän yliopiston lanseeraamasta kaupunkimuotokuvatyökalusta.

Kirkkonummi-päivät elokuussa. Esittelemme toimintaamme järjestötorilla ja kerromme siellä mahdollisuudesta tulla kesäkouluun.

Kirkkonummen vihreiden kesäkoulu syyskuussa. Koulutusta ja yhdessäoloa sekä vaalitoiminnan suunnittelua.

Tiedotus ja tiedonkulku

Yhdistyksen julkisia viestintäkanavia ovat verkkosivut, sosiaalisen median kanavat  sekä paikalliset mediat. Yhdistyksen verkkosivut pyritään pitämään ajan tasalla. Yhdistyksen sisäinen tiedotuskanava on ensisijaisesti sähköpostilista, lisäksi viestimme Facebook-ryhmässä.

Valtuustoryhmän, luottamushenkilöiden ja yhdistyksen hallituksen välinen tiedotus tapahtuu suljetun Facebook-ryhmän, sähköpostin ja yhteisten tilaisuuksien avulla. Valtuustoryhmän valtuustoistuntoa valmistelevat kokoukset ovat avoimia jäsenille.

Yhteistyö

Osallistumme lisäksi aktiivisesti Uudenmaan Vihreiden tapaamisiin ja lähetämme edustajat puoluekokoukseen ja Uudenmaan Vihreiden jäsen- ja vuosikokouksiin. Osallistumme poliittiseen valtakunnalliseen keskusteluun ja päätöksentekoon.

Jäsenhankinta

Teemme vuoden aikana strategista suunnittelua jäsenhankinnan tukemiseksi. Haluamme erityisesti keskittyä siihen, että tuomme mahdollisuutta liittyä jäseneksemme esille eri ikäryhmille.