Tiedote 4.5. klo 16

Kirkkonummen Vihreät ovat asettaneet kuntavaaleihin 45 ehdokkaan ehdokaslistan, joka on Vihreiden kaikkien aikojen suurin Kirkkonummella. Ehdokkaiden joukosta löytyy monien alojen asiantuntijoita, eri-ikäisiä vaikuttamisesta kiinnostuneita ihmisiä, sekä uusia, että kokeneempia päättäjiä.

Ehdokkaaksi asettui myös Reetta Hyvärinen, joka nousi vuonna 2017 valtuustoon kunnan kolmanneksi suurimmalla äänimäärällä. Hän on toiminut tällä valtuustokaudella kuntakehitysjaoston puheenjohtajana ja kunnanhallituksen jäsenenä. “Ensimmäinen kausi päättäjänä on ollut monella tapaa silmiä avaava. Olen nähnyt selvästi, miten kunta jättää suuren osan potentiaalistaan käyttämättä. Kirkkonummella olisi erinomaiset mahdollisuudet menestyä, mutta päätöksenteko tuntuu jääneen vuosikymmenten taakse ja kehittämistä hankaloittaa pienet piirit. Näillä toimintamalleilla ei johdeta enää 40 000 asukkaan kuntaa 2020-luvulla.”

Hyvärinen näkee vaalit etenkin tilaisuuteena uudistaa päätöksentekoa. “Toivon, että saisimme kaikista ryhmistä läpi myös uusia valtuutettuja. Tämä on kehittämisen ja uudistumisen mahdollisuus koko kunnalle.”

Kirkkonummen Vihreiden puheenjohtaja Saara Huhmarniemi on tyytyväinen Vihreiden ehdokasasetteluun. “Lähdemme vaaleihin vahvalla ehdokasjoukolla ja osaamisella. Olemme laatineet vaaliohjelman, jonka toteuttamiseen ehdokkaat ovat sitoutuneet. Siihen voi tutustua kotisivuillamme suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Kirkkonummen uudistaminen lähtee ehdokkaista, yhdessä määritellyistä tavoitteista ja määrätietoisesta työstä niiden puolesta”, kertoo Huhmarniemi.

Ehdokkaamme, tutustu tarkemmin täällä!

Annila Henri
Bogatenko Nina