Kirkkonummen Vihreät ovat jättäneet tänään kuntaan 45 ehdokkaan ehdokaslistan, joka on Vihreiden kaikkien aikojen suurin Kirkkonummella.

Kirkkonummen Vihreiden puheenjohtaja Saara Huhmarniemi iloitsee siitä, että Vihreä vaikuttaminen koetaan ajankohtaisena ja kiinnostavana: “Entistä suurempi lista kertoo myös luottamuksesta jo tehtyyn työhön vihreämmän Kirkkonummen puolesta. On upeaa, että ehdokaslistalla on nyt paljon näkemystä, kokemusta ja ammattitaitoa!”

Jo aiemmin nimettyjen ehdokkaiden listaa täydentää Sakari Kuokkanen, joka on eläkkeellä oleva aktiivinen järjestöihminen ja lähtenyt mukaan toimiakseen ikäihmisten hyvinvoinnin, turvallisuuden ja elämänilon puolesta. Uusia ehdokkaita ovat myös Työterveyslaitoksen erityisasiantuntija Miira Heiniö (sit), tutkija Henna Kailanto, isyysvapaalla oleva järjestöasiantuntija Henri Annila, maatalous- ja metsätieteen maisteri Eljas Rahikainen, nuoriso-ohjaaja Pia Nordström sekä eläkkeellä oleva erityisopettaja Virve Keskinen.

Tarja Ketola on valtiotieteiden tohtori ja kauppatieteiden maisteri ja työskennellyt pitkään ympäristönsuojelun parissa. “Ilmastonmuutoksen hillitseminen ja luonnon köyhtymisen pysäyttäminen edellyttävät tekoja nyt. Kunnassa tarvitaan tulevaisuusajattelua ja päätöksiä, joiden perustana on luonnon ekosysteemien toimivuuden turvaaminen – vain sitä kautta myös talous voi kukoistaa ja turvata ihmisten hyvinvointia jatkossakin.” Talouteen ja liiketoimintaan liittyvät asiat ovat tuttuja ekonomi, KTM Sea Eklundille. Hän tuo ehdokaslistalle mm. hankintaosaamista, jolla on kunnan kehittämisessä yhä keskeisempi rooli.

Petra Karasti (sit.) on freelance-kirjoittaja ja toimii erilaisten myynnillisten projektien parissa. Petra on lähtenyt mukaan toimiakseen mm. erityislasten ja heidän perheidensä puolesta sekä edistämään saavutettavia ulkoilu- ja retkeilymahdollisuuksia, maastopyöräreittien merkitsemistä ja turvallisia pyöräilyn olosuhteita. Kari Saari (sit.) toimii tällä hetkellä Kirkkonummen musiikkiyhdistyksen (Kirkkonummen kamariorkesteri) hallituksen puheenjohtajana ja on lähtenyt mukaan toimiakseen Kirkkonummen kulttuurielämän puolesta.

Kirkkonummen Vihreät
Saara Huhmarniemi