Kirkkonummen Vihreät on täydentänyt ehdokaslistaansa huhtikuussa pidettäviin kuntavaaleihin osaavalla ehdokasjoukolla.

Elina Kärkimaa (DI) työskentelee kehityspäällikkönä aurinkovoiman parissa. Elina tuo päätöksentekoon teknologiaosaamista, kokonaisvaltaista kestävyysajattelua ja tuoretta lapsiperheen näkökulmaa. ”Kunnassa tarvitaan innovatiivisia uudistuksia ja tarmokkaita tekijöitä, jotta hyvinvointia riittää jatkossakin. Haasteet ovat myös mahdollisuuksia.”

Kantvikissa asuva Henry Scheinin työskentelee johtavana konsulttina IT-alan yrityksessä. Hänen sydäntään lähellä on etenkin yrittäjien aseman parantaminen. “Kirkkonummen tulee tavoitella työpaikkaomavaraisuutta ja panostaa uusiin työn muotoihin. Näin kunta voi vastata talouden ja elinvoimaisuuden haasteisiin ja samalla vähentää liikkumisen tarvetta.”

Lauri Lavanti on kirkkonummelainen ohjelmistokehittäjä ja myös diplomi-insinööri. “Kuntapolitiikkaan minua vetää erityisesti Kirkkonummen tilanne päiväkotien ja koulujen osalta, liikkumis- ja ulkoilumahdollisuudet sekä kestävät investoinnit. Kirkkonummi on ollut aina kotini, mutta haluaisin tuoda myös keskustan alueelle takaisin lapsuudestani tuttua kylähenkeä.”

Leena Kilpeläinen on kirkkonummelainen elokuvaohjaaja ja ehdolla vaaleissa nyt toista kertaa. “Kirkkonummella on mielestäni kaikki edellytykset nousta edelläkävijäksi luonnon monimuotoisuuden elvyttämisessä ja säilyttämisessä. Keinoja tähän on monenlaisia ja jokainen kuntalainen voi omalta osaltaan tulla mukaan työhön!”

Ehdokasasettelu jatkuu vielä maaliskuun alkupuolelle saakka. Kiinnostaako sinua paikallinen vaikuttaminen? Ole  yhteydessä matalalla kynnyksellä!

Kirkkonummen Vihreät
Saara Huhmarniemi, pj