Vihreät nimesivät 18.12. kolme uutta ehdokasta kevään kuntavaaleihin. Kaikki kolme nyt nimettyä ehdokasta ovat ehdolla ensimmäistä kertaa. Diplomi-insinööri Pekka Rutanen on tehnyt työuraa IT-alalla ja kiinnostus yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen on voimistunut vuosien varrella. ”Haluan tehdä Kirkkonummesta entistäkin paremman paikan asua. Samalla Kirkkonummen on oltava edistyksellinen ilmastonmuutoksen torjunnassa.” Rutanen toimii Laajakallion koulun vanhempainyhdistyksen puheenjohtajana, joten koulujen resurssien kehittäminen on erityisen lähellä hänen sydäntään.

Valtiotieteiden maisteri ja rajaturvallisuuden sekä kansainvälisen yhteistyön asiantuntija Pietari Vuorensola on lähtenyt mukaan Vihreiden kuntavaaliehdokkaaksi edistääkseen vihreitä arvoja: tasa-arvoa, syrjimättömyyttä ja kestävää kehitystä. ”Minulle on tärkeää avoin ja läpinäkyvä kunnallishallinto, jonka toiminnan keskiössä on kuntalaiset ja yhteisestä ympäristöstä huolehtiminen.”

Diakoniayöntekijä Irja Kekkonen on koulutukseltaan sosionomi (AMK) ja diakoni sekä kahden pienen lapsen äiti. ”Jokapäiväinen työni apua ja tukea tarvitsevien kirkkonummelaisten parissa antaa minulle asiantuntemusta ja näköaloja siihen, mistä rakentuu hyvinvoiva ja välittävä Kirkkonummi. Erityisesti eri-ikäisten matalan kynnyksen mielenterveyspalveluiden kehittäminen on tärkeää. Lähimmäisistä huolehtiminen on sivistyksen merkki!”

Kirkkonummen Vihreillä on nimettyjä ehdokkaita yhteensä 29 henkilöä. Tähän mennessä nimetyt ehdokkaamme löytyvät (lähes kaikki) kuntavaalisivultamme.  Ehdokasasettelu jatkuu alkuvuodesta 2021. Jos ehdokkuus kuntavaaleissa kiinnostaa, ole yhteydessä puheenjohtajaan: saara.huhmarniemi@vihreat.fi

Kirkkonummen Vihreät