Kirkkonummen Vihreät nimesi 6. marraskuuta 12 uutta ehdokasta kuntavaaleihin, ehdokkaita on yhteensä nyt 26. Vihreät oli edellisissä kuntavaaleissa Kirkkonummen kolmanneksi suurin puolue 21,4% ääniosuudella. Ensi keväällä järjestettäviin vaaleihin on noin viisi kuukautta aikaa ja ehdokasasettelu kertoo paikallisesta vetovoimasta.

Ehdokkaiden joukossa on uusia nimiä, kuten markkinoinnin asiantuntija Niikka Järvinen ja liikunnanopettaja Olli Pulkkinen. Liikkeenjohdon konsultin töistä hoiva-alalle vaihtanut Joanna Karwowska opiskelee sairaanhoitajaksi ja toimii Mieli ry:n vapaaehtoisena. Ensimmäistä kertaa ehdolla on myös vapaaehtoistoiminnan koordinaattori Ronja Karkinen, joka tehnyt vaikuttamista ilmastotyön puolesta jo pitkään ja on valmis sitoutumaan kotiseutunsa kehittämiseen. “Hiilineutraaliuden saavuttamiseen tarvitaan kaikkia kuntalaisia, ja muutos lähtee innostuksesta! Kunta voi näyttää esimerkkiä rohkeilla ilmastoteoilla”, kertoo Karkinen.

Ehdolle nimettiin lisäksi nykyisiä valtuutettuja ja varavaltuutettuja sekä Kirkkonummen Vihreiden aktiiveja. Läänintaiteilija, valtuustoryhmän varapuheenjohtaja Krista Petäjäjärvi asettui myös itse ehdolle. “Paikallinen vaikuttaminen on tässä maailman ajassa tärkeää. Itse valitsen Vihreät, koska se on taatusti ja aina luonnon ja kestävän kehityksen puolella. Vihreät myös siksi, että päätöksenteon läpinäkyvyys on asia, joka tarvitsee puolustajansa”, Petäjäjärvi kertoo ja kannustaa paikallisesta vaikuttamisesta kiinnostuneita lähtemään rohkeasti ehdolle.

Kirkkonummen Vihreät järjestää seuraavan Lähde ehdokkaaksi! –tilaisuuden torstaina 26.11. klo 18 etänä. Tapahtuma toimii käytännön johdantona vaaleihin ja päätöksentekoon ja on tilaisuus tutustua Vihreisiin. Tervetuloa kaikki kiinnostuneet! Tilaisuuteen voi ilmoittautua suoraan puheenjohtajalle tai osoitteessa kirkkonummi-kontakti@vihreat.fi.

Kirkkonummen Vihreät

Saara Huhmarniemi, puheenjohtaja