Kirkkonummen kunta on vuokrannut omistamiaan kiinteistöjä kiviaineksen murskaamiseen ja louhintaan. Vuokratut kiinteistöt sijaitsevat asutuksen läheisyydessä.

Kiviaineksen murskaamisesta aiheutuu elinympäristön laatua heikentävää melua ja pölyä, ja kiviaineksen kuljetus lisää raskaan liikenteen määrää, joka vähentää liikenneturvallisuutta.

Kunnan tehtävänä on toimillaan edistää sitä, että asukkaille turvataan terveellinen ja viihtyisä elinympäristö.

Me allekirjoittaneet valtuutetut edellytämme, että Kirkkonummen kunta purkaa kiviaineksen murskaamiseen ja louhintaan vuokraamiensa kiinteistöjensä vuokrasopimukset. Vuokrasopimuksien purkaminen on tehtävä välittömästi.

Lisäksi me allekirjoittaneet valtuutetut esitämme, että jatkossa kunta ei vuokraa omistamiaan kiinteistöjä kiviainesten murskaamotoimintaan alueilta, joissa murskaustoiminnan vaikutuspiirissä on asutusta.

Kirkkonummella 4. maaliskuuta 2019

Vihreä valtuustoryhmä