Menneitä tapahtumia

ma 19.12. klo 18.00 Valtuuston kokous

Valtuustoa edeltävä tapaaminen on avoin KiVin jäsenille.

ke 7.12. Uudenmaan Vihreiden syyskokous

Kirkkonummen Vihreillä on syyskokouksessa 4 paikkaa. Ilmoita mielellään jos kokoukseen osallistuminen kiinnostaa, hyvä tilaisuus verkostoitua Uusmaalaisten Vihreiden kanssa!

su 4.12. Kivi hallitus

Hallitus kokoontuu ennen jäsenkokousta kello 17.00.

su 4.12. Jäsenkokous ja Pikkujoulu

Kirkkonummen Vihreiden Pikkujoulut sekä sääntömääräinen syyskokous sunnuntaina 4.12. kello 16.00 kunnantalolla. Listalla vuoden 2017 hallituksen ja puheenjohtajan valinta, toimintasuunnitelma vuodelle 2017, talousarvio, kuntavaaliohjelman käsittely ja kuntavaaliehdokkaiden nimeämistä.

ti 29.11. klo 18.00 Minustako Vihreä kuntavaaliehdokas

Kannattaako lähteä Vihreiden ehdokkaaksi kuntavaaleissa? Kyllä!! Luottamushenkilöt pääsevät vaikuttamaan hyvin monenlaisiin kuntalaisia koskettaviin asioihin ja ehdokkaana tuot jo ääniä ja painoarvoa Vihreälle politiikalle Kirkkonummella. Seuraava tilaisuus kuntavaaleista kiinnostuneille järjestetään tiistaina 29.11. klo 18 kunnantalolla. Tapaaminen etuovella (ovi lukossa). Ilmoittaudu mielellään etukäteen: saara.huhmarniemi@helsinki.fi. Samassa tilaisuudessa myös kampanjoinnin pikakoulutus!

kuntavaalit3_0

ma 14.11. klo 18.00 Valtuuston kokous

Valtuustoa edeltävä tapaaminen kello 17.00 kunnantalon Kajanus-salissa (5 kr.). KiVin jäsenet, tervetuloa!

ke 9.11. Kuntavaaliohjelman valmistelu

Jatkamme kuntavaaliohjelman valmistelua keskiviikkona 9.11. kello 18 alkaen kunnantalolla! Tervetuloa mukaan jäsenet, ehdokkaat ja ehdokasmieliset, nyt on hyvä tilaisuus vaikuttaa kuntavaaliohjelman sisältöön. Tapaaminen kello 17.55 kunnantalon poliisin puoleisella sivuovella.

ti 7.11. klo 18.00 Valtuuston kokous

ke 16.11. Kivi hallitus

Hallituksen kokous kello 18.00. Tervetuloa!

ke 26.10 Kivi hallitus

Hallitus kokoontuu ennen jäsenkokousta kello 17.30.

ke 26.10 Jäsenkokous

Jäsenkokous alkaa kello 18.00 kunnantalolla. Nimeämme uusia kuntavaaliehdokkaita! Tule mukaan!

ke 26.10 Vaalityöryhmän kokous

Vaalityöryhmän kokous alkaa kello 18.30, heti jäsenkokouksen jälkeen. Vaalityöryhmän tapaamisen aiheena on etenkin kampanjan ideointi.

ma 10.10. klo 18.00 Valtuuston kokous

Lauantaina 8.10. Kirkkonummen Vihreät 30 vuotta

Tervetuloa juhlimaan kanssamme lauantaina 8.10. kello 17 alkaen! Juhlapaikkana toimii Kirkkonummen Kipinä (Tallinmäki 2) aivan Kirkkonummen keskustassa. Iltaan sisältyy ruokaa ja juomaa, muistelua ja elävää musiikkia. Puoluesihteeri Lasse Miettinen tuo iltaan puolueen tervehdyksen. Juhlista on juuri puoli vuotta kuntavaaleihin.

Lue raportti juhlista täältä!

to 15.9. klo 18.00 Punkkua ja politiikkaa Kirkkonummella

Puhutaan politiikkaa Cafe Cleopatrassa (kauppakeskus Kirsikka) kello 18 alkaen! Kahvilasta voi ostaa virvokkeita oman maun mukaan ja keskustelun aiheet on vapaita. Mahdollisesti ajaudutaan kuitenkin kuntavaaliteemoihin. Paikalla Vihreiden aktiiveja ja luottamushenkilöitä ja toivottavasti myös tulevia sellaisia!

Hallituksen kokous ke 7.9.

Tavataan kello 18 kunnantalolla Vihreiden ryhmähuoneessa. Tervetuloa kaikki KiVin jäsenet ja muut toiminnasta kiinnostuneet! Asialistalla mm. syksyn tapahtumat. Jos jäät kunnantalon oven taakse, soita Noora Piilille: 040 5791051.

ma 5.9. klo 18.00 Valtuuston kokous

Kirkkonummi-päivien järjestötori 27.8.2016

Kivi esittäytyy järjestötorilla kello 10-15! http://kirkkonummentori.fi/ Kirkonummi-päivät on vuoden tärkein toritapahtuma Kirkkonummella ja järjestötorilla on hyvä tunnelma vuodesta toiseen. Huom. etenkin kuntavaaliehdokkaat, tänne kannattaa tulla tapaamaan ihmisiä ja puhumaan politiikkaa! Kutsumme mukaan myös muita Vihreitä vaikuttajia.

Tunnelmia Kirkkonummi-päiviltä

Hauskaa oli! Kiitokset kävijöille juttutuokioista!

to 18.8. kello 18.00 Kirkkonummen Vihreiden jäsenkokous

Jäsenkokouksessa valitsemme ensimmäiset kuntavaaliehdokkaat vuoden 2017 vaaleihin, tavoitteenamme on luoda tukeva pohja tulevalle ehdokasasettelulle!

to 18.8. kello 17.00 Kivi hallitus

Hallitus kokoontuu ennen jäsenkokousta kello 17.00.

Tiistaina 9.8. kello 17.00 Kivin kesäkoulu

Kirkkonummen Vihreiden perinteinen kesäkoulu pidetään tiistaina 9.8. kello 17 alkaen. Kutsumme kaikki jäsenet ja Vihreiden kuntavaali-ehdokkuutta harkitsevat mukaan vaaliteemoja ideoimaan!

Kesäkoulu järjestetään tänä vuonna Marjokaisan luona Lamminjärven rannalla. Tarjolla syötävää, saunomista yms. Tapahtumassa ollaan ulkona, joten sään mukainen vaatetus!

ti 2.8. kello 18.00 Kivin hallitus

Hallitus kokoontuu kesäkoulun ja Kirkkonummi-päivien käytännön järjestelyjen merkeissä.

ma 20.6. klo 18.00 Valtuuston kokous

to 9.6. klo 18.00 Kivin pelisäännöt

Kirkkonummen Vihreiden pelisäännöt ovat viimeistelyä vailla valmiit. Pelisäännöt hyväksyy jäsenkokous syksyllä mutta sitä ennen pidämme vielä yhden tapaamisen, jossa pelisäännöt käydään yhdessä läp. Tavataan kunnantalolla 9.6. kello 18!

to 2.6. klo 18.00 KIVI hallitus

Tapaamme kello 18.00 kunnantalolla. Hallituksen kokoukset ovat avoimia Kivin jäsenille, tervetuloa!

ma 23.5. klo 18.00 Valtuuston kokous

ma 16.5. kello 18.00 Minustako Vihreä kuntavaaliehdokas?

kuntavaalit3_0Haluaisitko toimia tärkeäksi kokemiesi asioiden puolesta? Kuntapolitiikka voi olla juuri sinua varten! Tietoa ja käytännön kokemuksia kuntapoliitikkona toimisesta on luvassa maanantaina 16.5. kelo 18.00. Valtuutettumme Emmi Wehka-aho ja Marjokaisa Piironen kertovat luottamushenkilöiden työstä kunnanvaltuustossa ja lautakunnissa. Kerromme lisäksi miten ehdokkaaksi pääsee ja mitä vaalit ja vaalityö pitävät sisällään. Tapaamisessa et sitoudu mihinkään, eikä sinun tarvitse olla Vihreiden jäsen.

Ilmoittaudu mielellään etukäteen osoitteeseen noora.piili@kirkkonummi.fi. Paikalle voi tulla kuitenkin myös ilman ennakkoilmoittautumista. Tapaaminen kunnantalon etuovella kello 18 (ovi lukossa), josta jatkamme sisätiloihin.

Vihreiden Puoluekokous 21.-22.5.2016

Vihreiden puoluekokous järjestetään Lahdessa. Kokouksessa muun muassa hyväksytään puolueelle uusi strategia-asiakirja. https://www.vihreat.fi/puoluekokous2016

to 6.5. klo 18.00 KIVI hallitus

23.4. klo 10.30 alkaen Vihreiden Uudenmaan piirin kevätkokous

Uudenmaan Vihreiden kevätkokous alkaa aamukahveilla kello 10.30 ja jatkuu kunnallisvaaleihin valmistautumista ja vihreää vaikuttamista käsittelevällä ohjelmalla. Kiviltä on mukana äänivaltaiset ehdokkaat mutta Kokous on avoin koko jäsenistölle.

ma 18.4. klo 18.00 Valtuuston kokous

to 31.3. klo 18.00 KIVI hallitus

ke 30.3. klo 18 Hyvä ja kestävä asuminen

Kirkkonummen vihreiden järjestämässä avoimessa keskustelutilaisuudessa etsitään hyviä kestävän asumisen vaihtoehtoja.

Paikkana pääkirjaston Porkkala-sali, tervetuloa!
Tapahtuman fb-sivu

to 17.3. kello 17.30 KIVI hallitus

to 17.3. kello 18. Kirkkonummen Vihreiden kevätkokous

Käsittelemme kokouksessa sääntömääräiset asiat sekä valitsemme Uudenmaan piirin piirikokousedustajat (dl 23.4.), puoluekokousedustajat (dl. 28.3.) ja päätämme puoluekokousaloitteista (dl. 28.3.).

ma 14.3. klo 18.00 Valtuuston kokous

to 3.3. klo 18.00 KIVI hallitus

ma 22.2. klo 18.00. Jääkö Kirkkonummi junasta? Keskustelemassa kansanedustaja Johanna Karimäki

tee-ilta2016-joukkoliikenne-sivu001

Toimiva raideliikenne on modernin pääkaupunkiseudun perusta. Rantaradan junaliikenteeseen on kuitenkin suunniteltu heikennyksiä. Miten ne vaikuttavat joukkoliikenteen käyttöön, arkeen, asumiseen ja aikatauluihin? Miten junaliikenteen ja rantaradan asemaa voidaan vahvistaa? Kirkkonummen vihreiden tee-illassa keskustelijana kansanedustaja Johanna Karimäki.

Maanantaina 22.2. kello 18-20 kahvila Rosta (Munkinmäentie 19). Tervetuloa! Tarjoamme teetä ja omenapiirakkaa! Lue juttu tapahtumasta blogista!

Keskustelu: ajankohtaiset asiat valtuustossa 8.2.2016

Ajankohtaisista valtuustoasioista keskustellaan ennen valtuuston kokousta maanantaina 8.2. Kaikki Kirkkonummen vihreiden jäsenet ovat tervetulleita! Keskustelu alkaa klo 16.00. Kokouspaikkana Kajanus, kunnantalon ylin kerros. Asialista selkeytyy, kun saadaan valtuuston esityslista.

Jos et pääse paikalle, mutta haluat mukaan Skypellä, niin varmista edellisenä päivänä kontaktitietosi Skype-osoitteeseen marjokaisa.piironen. Kokous loppuu klo 17.30, jolloin valtuuston kokoukseen menevät käyvät syömässä. Valtuuston kokous alkaa kello 18.00. Valtuuston kokoukset ovat kaikille avoimia.

ma 8.2. klo 18.00 Valtuuston kokous

Valtuuston kokous alkaa kello 18.00.

Kivin hallituksen kokous 31.1 kello 16.00

Sunnuntaina 31.1. klo 16.00 (huom. muuttunut aika) pidetään Kirkkonummen Vihreiden hallituksen kokous kunnantalolla. Asioina on mm. kevätkokouksen ajankohdan päättäminen, kevään tilaisuuksien ajankohdat sekä aiheet, talousasiat, pelisääntöjen työstämisen jatkaminen jne.

Kivin pelisääntö -työpaja 18.1.2016

Kello 17.30 kunnantalolla, tervetuloa!

Käsittelemme lunnosta Kirkkonummen vihreiden pelisäännöistä. Säännöt tuodaan hyväksyttäväksi kevätkokoukseen.

Hallituksen kokous maanantaina 4.1. kello 18.00

Kunnantalolla. Tervetuloa kaikki Kivin jäsenet!

2015

Kirkkonummen Vihreiden puheenjohtajaksi 2016 valittiin Noora Piili. Lue Nooran kommentit uudesta tehtävästä täältä.

3.12. Sääntömääräinen syyskokous ja pikkujoulu

Sääntömääräinen syyskokous järjestetään 3.12. kello 18.00 alkaen kunnantalolla Vihreiden ryhmähuoneessa. Sisäänkäynti poliisin puoleiselta ovelta. Oven ollessa lukossa voi soittaa Maija Lounamaalle, puh. 050 569 0000.

Syyskokouksessa valitsemme hallituksen vuodelle 2016, hyväksymme toimintasuunnitelman ja talousarvion sekä asetamme vaalityöryhmän kunnallisvaaleja 2017 varten. Hallituspaikkoja on avoinna, kiinnostuneet tulkaa mukaan! Toimintaan on helppo tutustua vaikka ensin hallituksen varajäsenenä.

Kunnantalolta siirrymme viettämään pikkujouluja Cafe Cleopatraan, kauppakeskus Kirsikkaan, noin kello 19.30. Olemme varanneet kahvilasta pöytäryhmän ja tarjoamme pientä purtavaa. Kahvila on avoinna kaikille ja luvassa on jouluista musiikkia pianisti Maija Parkon esittämänä. Tervetuloa viettämään viihtyisää joulukuun iltaa kanssamme!

lehdet

3.12. Hallituksen kokous ennen syyskokousta

5.11. Hallituksen kokous

Tiistaina 6.10. Elävien poliitikkojen ilta

elavat-poliitikot

Elävien poliitikkojen illassa Kirkkonummella luupin alla ovat valtavat valtakunnalliset koulutuksen säästöt. Kuulumiset eduskunnasta tuo koulutuskysymyksiin perehtynyt uusmaalainen vihreä kansanedustaja Jani Toivola. Paikallista näkökulmaa valottaa valtuutettu Suvi Terho. Terho on suomenkielisen varhaiskasvatus- ja opetuslautakunnan varapuheenjohtaja. Tilaisuuden järjestävät Uudenmaan sekä Kirkkonummen vihreät.

Aika: tiistai 6.10. kello 18-20.
Paikka: Kahvila Rosta Munkinmäentie 19
Tilaisuuden fb-tapahtuma

Blogikirjoitus illasta

29.8. Kirkkonummi-päivät

Kirkkonummen Vihreät esittäytyvät Kirkkonummi-päivien toritapahtumassa lauantaina 29.8. kello 10-15. Tule juttelemaan kunnan ja valtakunnan politiikasta kirkkonummelaisten valtuutettujen ja kansanedustaja Johanna Karimäen kanssa! Johanna vierailee teltalla kello 10.30-11.30.

knummi-paivat2015

Keskiviikkona 12.8 KiVin kesäkoulu

Kesäkoulun aiheena oli kaavoitus.

Aika: ke 12.8. klo 16.00
Paikka: Gillobackan seurantalo. Laajakalliontausta 2C, Vanhan Rantatien varresta löytää.

Torstai 6.8. Kuntastrategia / kiinteistöstrategia -palaveri

Kuntastrategia/ kiinteistöstrategia – palaveri torstaina 6.8 klo 18.00 kunnantalolla.

5.-7.6. Vihreiden puoluekokous Oulussa

Kirkkonummen Vihreiden edustajana on tänä vuonna Emmi Wehka-aho. KiVillä on myös oma puoluekokousaloite.

Ohjelma ja tapahtumat. Seuraa livenä!

puoluekokous2015

2.6. Hallituksen kokous ja uusien ilta Ragvaldsin museolla

Alkaen kello 18.00. Tervetuloa! Illalla ideoidaan tulevia tapahtumia ja suunnitellaan syksyn toimintaa.
renkitupa

19.4 Eduskuntavaalit

tuloskuva_ekvaalit_2015_uusi

Uudellamaalla Vihreät saivat 3 paikkaa ja lisäpaikka jäi harmittavan 200 äänen päähän.
Uudenmaan vaalitulokset ylen sivuilla.

Emmi Wehka-ahon äänisaalis oli tukevat 1029 ääntä! Onneksi olkoon hyvästä tuloksesta! Kiitokset myös Emmin kampanjapäällikölle, Heidi Vähänikkilälle, hyvin organisoidusta ja vauhdikkaasta kampanjasta!

Lauantaina 18.4 kello 9-14

Vaalipäivää edeltävänä päivänä pystytämme Kirkkonummen Vihreiden teltan Prismalle. Tarjolla reilun kaupan kahvia ja teetä, purtavaa, keskusteluja ja biohajoavia ilmapalloja!
teltta-1804-2

14.4 Radanvaltaus

Kampanjoimme rautatieasemalla aamulla 7-8.30. Kaikki mukaan jakamaan flyereitä ja kahvia!

10.4. Vihreä vaalibussi saapuu Kirkkonummelle

Vihreä vaalibussi parkkeeraa Prismalle perjantaina 10.4. kello 16.30-18.00. Tervetuloa mukaan, odotettavissa mielenkiintoisia keskusteluita ja uusia tuttavuuksia! Mukana tietenkin Kirkkonummen oma ehdokas Emmi Wehka-aho!

bussi

8.4 Radanvaltaus

Ennakkoäänestys alkaa! Kampanjoimme rautatieasemalla aamulla 6-8. Vihreää väkeä jakamassa flyereitä ja kahvia!

radanvaltaus

7.4. Vihreä teeilta

TEEKANNU_KiVi2
Vihreän teeillan vieraana kansanedustaja, eduskuntavaaliehdokas Jani Toivola ja paikalla tietenkin myös Kirkkonummen Vihreiden oma ehdokas Emmi Wehka-aho! Tiistaina 7.4. kello 18-20 Pääkirjaston Porkkala-sali.
janiemmivalmis

Jokaisen kuukauden ensimmäisenä tiistaina Kirkkonummen Vihreästi ajatteleva väki kokoontuu keskustelemaan ajankohtaisista ja mieltä askarruttavista asioista. Yhdistys tarjoaa reilun kaupan teet ja kahvit. Teetä ja sympatiaa!

6.4. Porkkalanniemelle patikoitiin ihanassa pääsiäissäässä

Aurinko hemmotteli retkeläisiä jotka suuntasivat Porkkalanniemelle pääsiäis-maanantaina.

Kuva: Markus Drake

Kokoontumispaikalta lähdimme polkua pitkin Pampskatanille. Matkalla on tulentekopaikka, jonne Kirkkonummen Vihreiden puolesta oli järjestetty kahvit, mehut ja maukasta tikkupullaa Marjokaisan ohjeella.

Tikkupulla. Kuva: Marjokaisa Piironen

Retken järjestivät vihreät eduskuntavaaliehdokkaat Tiina Elo ja Emmi
Wehka-aho. Myös Markus Drake ja Ska Keller ehtivät viettää hetken merimaisemassa. Oppaana toimi Porkkalanniemen luonnon hyvin tunteva biologi Riku Cajander.

Kuva: Markus Drake

Retkellä oli viitisenkymmentä osallistujaa nauttimasta keväisestä luonnosta. Keskustelu kävi Porkkalan kansallispuistohankkeen ympärillä kunnes retkeläiset hajaantuivat Porkkalanniemelle ja eväiden äärelle. Lintujen tarkkailuun oli hyvät mahdollisuudet. Haahkoja ja alleja oli runsaasti rannan tuntumassa, nähtiin myös hiirihaukka kaartelemassa niemen yllä.

Kiitokset järjestäjille, tällaisia retkiä lisää!

2.4. Emmin eduskuntavaalikampanja: Iloinen aloitus pääsiäiseen!

Art Cafe Babylonissa kuultiin Kiirastorstaina Eija Ahvon esittämänä Satumaa-tango ainakin somaliaksi ja suomeksi. Eija Ahvo esiintyi ja kertoi toiminnastaan Unicefin hyvän tahdon lähettiläänä ja siitä, miten taide voi toimia tiedon jakamisen välineenä. Emmi Wehka-ahon vieraina olivat lisäksi Euroopan parlamentin jäsen Ska Keller ja Vihreiden eduskuntavaaliehdokas Markus Drake.

eija-ahvo2
Keskustelua käytiin etenkin maahanmuuttokysymyksistä. Ska Keller kertoi että maahanmuuttopolitiikan edistäminen EU-tasolla on paljon kiinni jäsenmaista. Tällä hetkellä osa jäsenmaista, kuten Italia, pelastaa ja vastaanottaa pakolaisia Välimereltä ja tätä vastuuta tulisi pystyä jakamaan paremmin jäsenmaiden kesken. Ihmisten vapaa liikkuvuus tulee olla tavoitteena muuallakin kuin Euroopan sisällä. Toisaalta pakolaiskysymyksen ratkaiseminen vaatii toimia kaikilla tasoilla, lähtien ruohonjuuritasolta kuntiin, jäsenmaihin ja kansainväliseen yhteistyöhön. Emmi Wehka-ahon mukaan Kirkkonummen kunnan tulisi tehdä osansa pakolaisten vastaanottamisessa, kyse on meidän kaikkien yhteisestä asiasta.

Lisäksi pohdittiin kotouttamiskysymyksiä kielenopetuksesta asuinalueiden suunnitteluun sekä niinsanottuiden jihadisti-taistelijoiden paluuseen konfliktialueilta. Markus Drake kertoi että välineitä rikoksiin syyllistyneiden saattamiseen oikeuden eteen on ja niitä tulisi käyttää. Lisäksi palaajat tarvitsevat erityistä tukea. Ska Keller painotti että tärkeintä on pyrkiä estämään taisteluihin lähteminen.

Mielenkiintoinen ja elämyksellinen ilta!

31.3. Kirkkonummen Vihreiden kevätkokous ja hallituksen kokous

Tiistaina 31.3. kello 18.00. Vihreiden ryhmähuone, kunnantalo. Kirkkonummen Vihreiden sääntömääräinen kevätkokous. Tervetuloa kaikki KiVi:n jäsenet! Hallituksen kokous alkaa kello 17.00.

27.3. Eduskuntavaalijulisteiden liisteröinti 28.3. ja 29.4.

Vaalijulisteiden liisteröinti kuuluu vaalien alla jokaisen puolueen ohjelmaan. Talkoilla homma sujuu nopeasti. Liisteröinti saatiin hoidettua viikonloppuna, Kirkkonummen Kipinässä oli hyvin tilaa tehdä!

liisterointi2

liisterointi

Eduskuntavaalikampanjointia Kirsikalla lauantaina 28.3 11-13!

Telttajoukkueemme ei piitannut tihkusateesta, jaoimme kahvia ja flyereitä ohikulkijoille. Etenkin työllisyys ja ympäristöasiat puhuttivat teltalle poikenneita.

15.3. Emmin vaalisauna ja avanto Veikkolassa

Sunnuntaina 15.3. kello 14-16 Emmi Wehka-aho tapaa veikkolalaisia Veikkolan kyläsaunan lauteilla ja avannossa Lammaskallion uimarannalla Lamminjärven rannalla.
Tule mukaan haastamaan ja haastattelemaan Emmiä! Ota mukaan oma pyyhe, uimapuku ja villasukat avantouintia varten. Tilaisuus on ilmainen.
Lisätietoja facebook-tapahtumassa

Tiistaina 10.3. kello 17 Kirkkonummen Vihreiden hallituksen kokous

Tervetuloa kaikki KiVin jäsenet! Kokous pidetään Vihreiden ryhmähuoneessa kunnantalolla.

3.3. Suomenlahti-ilta

tiistaina 3.3. kello 18-20 Art Cafe Babylon

Art Cafe Babylonissa käytiin tiistai-iltana vilkas keskustelu Suomenlahteen ja Itämereen liittyvistä ympäristöaiheista. Ilta eteni rehevöitymisestä mikromuovien kautta Porkkalan kansallispuistoon. Vieraina keskustelemassa olivat Vihreiden eduskuntavaaliehdokkaat Emmi Wehka-aho Kirkkonummelta sekä Inka Hopsu ja Tiina Elo Espoosta.

Ympäristönsuojelun ja talouden tasapaino nousi myös puheenaiheeksi, samoin yhteiskunnallisen eriarvoistumisen vaikutukset ympäristön tilaan. Todettiin että ilmastonmuutoksen torjuminen ja siihen varautuminen tarkoittaa muutoksia monilla aloilla ja ei vähiten energian tuotannossa. Nämä muutokset tuottavat uusia taloudellisia mahdollisuuksia ja niistä tulisi ottaa kiinni.

suomenlahti-ilta3

Kuva: Timo Hormio

Inka Hopsu ja Tiina Elo jakoivat kokemuksiaan myös Nuuksion kansallispuiston perustamisvaiheesta ja kehittymisestä Espoon ylpeydenaiheeksi ja toivoivat myötätuulta Porkkalan kansallispuistohankkeelle!

16.2. LAW&ORDER ilta Sellossa

Juristi Emmi Wehka-aho ja poliisi Teemu Hokkanen johtavat keskustelua digitaalisesta turvallisuudesta.lawetorder-sello

15.2. Keskusmetsä-tapaaminen

keskusmetsaaKiVin Keskusmetsä-ryhmän tapaaminen sunnuntaina 15.2. kello 14.30. Masalan suunnalla. Aiheena alueeseen liittyvät kaavakartat. Kysy lisää: saara.huhmarniemi@helsinki.fi

Kuva: Riku Cajander

12.2 Hallituksen kokous

Kello 18 kunnantalolla, tervetuloa KiVin jäsenet!

9.2. Valtuuston kokous

Vihreä valtuustoryhmä kokoontuu klo 17.00 lähtien Kunnantalolla (Ervastintie 2) 5. kerroksen Kajanus-salissa keskustelemaan illan kokouksen asioista. Tilaisuuteen ovat tervetulleita kaikki KiVin jäsenet. Valtuuston kokous alkaa Porkkala-salissa klo. 18.00. Esityslista löydät täältä.

4.2. Keskusmetsä-tapaaminen

palokarki Mikä on Kirkkonummen keskusmetsän tämänhetkinen tilanne? Selvitämme asiaa Keskusmetsä-tapaamisessa keskiviikkona 4.2. kello 17.30 Kirkkonummen pääkirjaston kokoustilassa. Riku Cajander kertoo alueen luonnosta, tutkimme alueeseen liittyviä kaavasuuunnitelmia ja laadimme toimintastrategian keskusmetsän edistämiseksi ja alueen luonto- ja virkistysarvojen turvaamiseksi.

Kuva: Riku Cajander.

LAW&ORDER -illassa keskustelua digitaalisesta turvallisuudesta

lawetorder-tunnelma
Tee-illassa 3.2. kohtasivat laki ja järjestys – LAW&ORDER. Keskustelijoina juristi Emmi Wehka-aho Kirkkonummelta ja poliisi Teemu Hokkanen Espoosta. Molemmat Vihreiden eduskuntavaaliehdokkaita. Keskustelun aiheena oli Riidat rikokset ja Internet — Digitaalinen turvallisuus. Yleisöä sai asiantuntevia vastauksia moniin ajankohtaisiin kysymyksiin. Tilaisuudessa puhuttivat etenkin miten lapsia ja nuoria tulisi tukea ja ohjeistaa Internetin ja sosiaalisen median käytössä ja miten toimitaan ongelmatilanteissa.

Emmi Wehka-aho www.emmiw.fi    Teemu Hokkanen http://teemuhokkanen.fi/
Kuva: Timo Hormio.

12.1. Hallituksen kokous

Tapaamme kello 18 kunnantalon kahvilassa, tervetuloa kaikki KiVin jäsenet!

9.1. Kulttuuri-ilta

Emmi Wehka-ahon vaalitilaisuus teemalla ”Kulttuuri luo hyvinvointia – taide kuuluu kaikille”
Kirkkonummen kunnantalon kahvilassa. Illan näkökulmana on erityisesti taiteen merkitys ihmisen hyvinvoinnille. Mukana mm. kulttuuritoimenjohtaja Maaret Eloranta, ”Kirkkonummen Kipinän” Krista Petäjäjärvi ja Soile Kortesalmi sekä kuvataiteilija Irma Kanon. Lisää tietoa Emmin kampanjasivuilta: www.emmiw.fi

15.12. Valtuuston kokous

2.12. Kirkkonummen Vihreiden sääntömääräinen syyskokous

Yhdistyksen sääntömääräinen syyskokous pidetään tiistaina 2.12. kello 18. Paikka Kunnantalo, ruokalan kabinetti 1. krs, Ervastintie 2, 02400 Kirkkonummi. Aiheina mm. vuoden 2015 toimintasuunnitelma, talousarvio ja vuoden 2015 hallitus. Lisäksi valitaan yhdistyksen edustaja piirin hallitukseen ja syyskokoukseen lähtijät. Tervetuloa mukaan!

29.11. Valtuuston kokous

Vihreä valtuustoryhmä kokoontuu klo 11.00 lähtien Kunnantalolla (Ervastintie 2) 5. kerroksen Kajanus-salissa keskustelemaan kokouksen asioista. Tilaisuuteen ovat tervetulleita kaikki KiVin jäsenet. Valtuuston kokous alkaa Porkkala-salissa klo. 18.00. Esityslista löydät täältä.

28.11. Pikkujoulut

Tervetuloa Kirkkonummen Vihreiden pikkujouluihin perjantaina 28.11 klo 18.00! Paikkana Ragvaldsin museoalueen renkitupa, Överbyntie 140.

19.11. Hallituksen kokous

Kirkonummen Vihreiden hallituksen kokous järjestetään keskiviikkona 19.1.kello 18.00 Pääkirjaston tutkijahuoneessa. Tervetuloa kaikki KiVin jäsenet!

19.11. Lapsen oikeudet ja lapsiperheiden hyvinvointi -keskustelutilaisuudet

Iltatilaisuus kello 17.30-19.00 Kirkkonummen pääkirjastolla. Tule kertomaan kokemuksistasi ja toiveistasi Kirkkonummen kunnan palveluita koskien sekä kysymään ja keskustelemaan lapsiperheiden hyvinvointiin liittyvistä asioista. Aiheesta alustaa kunnanvaltuutettu, lapsioikeuteen perehtynyt lakimies Emmi Wehka-aho. Lisää tietoa tilaisuudesta löytyy täältä: www.emmiw.fi.

10.11. Valtuuston kokous

9.11. Seurakuntavaalit

Äänestä vihreää ehdokasta seurakuntavaaleissa sunnuntaina 9.11. (isänpäivä)! Ennakkoäänestys järjestetään 27.-31.10 2014 klo 9-18. Ehdokkaamme löytyvät täältä.

6.11. Hallituksen kokous

Avoin kaikille KiVin jäsenille. Tervetuloa!
Aika: Torstai 6.11.2014, klo 17.30 alkaen
Paikka: kunnantalolla, 1. krs ruokalan takana oleva kabinetti

4.11. Vihreä teeilta – Seurakuntavaaliehdokkaamme esittäytyvät!

TEEKANNU_KiVi2Jokaisen kuukauden ensimmäisenä tiistaina Kirkkonummen Vihreästi ajatteleva väki kokoontuu Art Cafe Babyloniin (Kauppakeskus Kirsikka, Saloviuksentie 3) keskustelemaan ajankohtaisista ja mieltä askarruttavista asioista. Yhdistys tarjoaa reilun kaupan teet ja kahvit. Teetä ja sympatiaa!

24.10. Emmi Wehka-ahon eduskuntavaalikampanjan aloitusjuhla

juhlakutsu

7.10. Vihreä teeilta – Tavattavissa Eduskuntavaaliehdokkaamme Emmi Wehka-aho!

6.10 Valtuuston kokous

27.8. Kirkkonummen Vihreiden ylimääräinen jäsenkokous

Tervetuloa kaikki KiVin jäsenet keskiviikkona 27.8. kello 18 ylimääräiseen jäsenkokoukseen! Kokous järjestetään kunnantalolla Vihreiden ryhmähuoneessa.

14.8. KiVi:n kesäkoulu

Kesäkoulua käydään torstaina 14.8. kello 17 alkaen Mariefredissä. Keskustelun aiheena on kunnan palveluverkkostrategia. Tarjolla ruokaa ja lämpimänä sauna.

7.8. Hallituksen kokous

Kirkkonummen Vihreiden hallitus kokoontuu tiistaina 7.8.2014 klo 18.00 alkaen. Kokous on avoin kaikille KiVi:n jäsenille. Tervetuloa mukaan!

16.6. Valtuuston kokous

29.5. Hallituksen kokous

Kirkkonummen Vihreiden hallitus kokoontuu tiistaina 29.5.2014 klo 18.00 alkaen. Kokous on avoin kaikille KiVi:n jäsenille. Tervetuloa mukaan!

25.5. Eurovaalit 2014

Muista äänestää Eurovaaleissa! Suomesta Euroopan parlamenttiin valitaan 13 jäsentä. Varsinainen vaalipäivä on Suomessa sunnuntaina 25.5. Ennakkoäänestys järjestetään kotimaassa keskiviikosta tiistaihin 14.-20.5. ja ulkomailla keskiviikosta lauantaihin 14.-17.5.

19.5. Valtuuston kokous

6.5. Vihreä teeilta

Kousa_Tuuli_rintakuva_web

Vieraana Vihreiden eurovaaliehdokas Tuuli Kousa. Aiheena Tulevaisuuden työpaikat.

3.5. Eurovaaliehdokkaita kiertueella

hautala-ilvessalo
Tule tapaamaan eurovaaliehdokkaita! Heidi Hautala ja Saara Ilvessalo saapuvat kiertueellaan Kirkkonummella lauantaina 3.5 klo 15.15-16. Paikkana Art Cafe Babylon ja sen edusta Limnellin aukio. Kirkkonummen Vihreät tarjoaa Reilun Kaupan kahvit ja teet!

26.4. Vihreä työpäivä -keskustelutilaisuus

vihrea-tyopaiva Vihreät ympäri Suomea tempaisevat viikonvaihteessa teemalla Vihreä työpäivä. Tarkoitus on herättää keskustelua työllisyydestä ja miettiä yhdessä keinoja sen tukemiseksi. Kirkkonummella järjestämme vapaamuotoisen keskustelutilaisuuden aiheesta Art Café Babylonissa. Paikalla valtuutetut Tiina Karlsson ja Emmi Wehka-aho. Kirkkonummen Vihreät tarjoaa osallistujille Reilun Kaupan kahvit/ teet.

Kysymyksiä keskustelua virittämään:
– Kirkkonummen työllisyystilanne, mistä lisää työpaikkoja? Yrittäjyyden tukeminen
– Nuorten työllistäminen ja yhteiskuntatakuu
– Työ- ja perhe-elämän yhteensovittaminen: vanhemmuuden kustannusten ja vastuun jakautuminen työnantajan, vanhempien ja yhteiskunnan välillä, vihreiden ajama 6+6+6 malli
– (Vihreiden ajamat perustulomalli ja työttömän verokortti)

Poikkea kahville kertomaan ajatuksistasi tai kysymään valtuutetuilta. Tervetuloa!

14.4. Valtuuston kokous

10.4. Kirkkonummen vihreiden kevätkokous

Kirkkonummen vihreiden sääntömääräinen kevätkokous pidetään 10.4.2014 klo 18.00. Paikkana kunnantalo, Vihreiden ryhmähuone. Tervetuloa!

1.4. Vihreä teeilta

Kasvi_Jyrki_12-08-31_002_web

Vihreiden eurovaaliehdokas Jyrki Kasvi kertoo aiheesta ”Verkon pimeä puoli”.

13.3. Hallituksen kokous

Kirkkonummen Vihreiden hallitus kokoontuu torstaina 13.3.2014 klo 17.30 alkaen kunnantalolla Vihreiden ryhmähuoneessa. Kokous on avoin kaikille KiVi:n jäsenille. Tervetuloa mukaan!

10.3. Valtuuston kokous

4.3. Vihreä teeilta

alanko-kahiluoto-outi_jpg_128x192_q85
Eurovaaliehdokas, kansanedustaja Outi Alanko-Kahiluoto puhuu aiheesta ”Sosiaalinen oikeudenmukaisuus – lasten oikeudet EU:ssa”. Outia haastattelee kunnanvaltuutettu, lapsioikeuteen perehtynyt lakimies Emmi Wehka-aho.

13.2. Hallituksen kokous

Kirkkonummen Vihreiden hallitus kokoontuu torstaina 13.2.204 klo 18 alkaen paikkana Volsin kartano, Wohls Gård (Volsintie 605b). Kokous on avoin kaikille KiVi:n jäsenille. Tervetuloa mukaan!

4.2. Vihreä teeilta

Teeillan teemana on ruoka, keskustelua mm. kumppanuusmaataloudesta ja ruokaosuuskuntatoiminnasta. Art Cafe Babylon klo 18.00-19.30.

3.2. Valtuuston kokous

25.1. Europarlamentaarikko Tarja Cronbergin vierailu

Tarja-Cronberg-Press05
Europarlamentaarikko Tarja Cronberg vierailee Art Cafe Babylonissa klo 16.00-17.30. Tervetuloa!

21.1. Hallituksen kokous

Kirkkonummen Vihreiden hallitus kokoontuu torstaina 21.1.2014 klo 18.30 alkaen kunnantalolla Vihreiden ryhmähuoneessa. Kokous on avoin kaikille KiVi:n jäsenille. Tervetuloa mukaan!

7.1. Vihreä teeilta

Vuoden 2013 jälkiviisastelua reilussa seurassa. Tervetuloa mukaan!