Joukkoliikenne Kirkkonummella

juna

Kirkkonummen joukkoliikenteen perusta on vahva raideyhteys sekä HSL:n järjestämä linja-autoliikenne. Toimiva joukkoliikenne on erityisen tärkeä Kirkkonummelle runsaan työpaikkaliikenteen sekä koulu- ja harrastusmatkojen järjestämiseksi. Kunnan kehittäminen ja asuntorakentaminen sekä palvelujen sijoittelu tulee suunnitella niin että se tukee joukkoliikenteen käyttöä jokapäiväisillä matkoilla.

Kirkkonummen vihreät toimii julkisen liikenteen puolesta Kirkkonummella vaikuttamalla sekä kunnan päätöksenteossa, että olemalla yhteydessä eduskunnan päättäjiin sekä myös HSL:n ja VR:n johtoon.

Kokoamme tälle sivulle kannanottoja ja konkreettisia toimia joukkoliikenteen puolesta.

Viime aikoina erityisesti VR:n rantarataan kohdistuvat vuorojen ja pysähdysten lakkautussuunnitelmat ovat aiheuttaneet erityistä huolta ja työtä.