Tiedote 19.6.

Vapaa julkaistavaksi

Kirkkonummen vihreät sai kuntavaaleissa 9.4. upean vaalivoiton ja kasvatti valtuuston paikkamäärää yhteentoista. Uusi valtuustoryhmä aloitti kokoustaipaleen 19.6. valtuuston kokouksessa, jossa päätettiin mm. kunnanhallituksen ja lautakuntien kokoonpanosta.

Vihreät ovat erittäin tyytyväisiä vaalitulosta mukailevaan luottamuspaikkajakoon. Kunnanhallituksen edustajien määrä kasvaa kahdesta kolmeen. Siellä aloittavat Reetta Hyvärinen (Noora Piili), Antti Kilappa (Sanni Jäppinen) ja Emmi Wehka-aho (Saara Huhmarniemi). Lisäksi vihreät saivat kunnnavaltuuston I varapuheenjohtajuuden, johon valittiin Minna Hakapää.

Puheenjohtajiksi valittiin kuntakehitysjaokseen Reetta Hyvärinen, rakennus- ja ympäristölautakuntaan Saara Huhmarniemi, vapaa-ajanjaokseen Antti Kilappa ja uuden vesiliikelaitoksen hallitukseen Jens Gellin. Lisäksi saimme palvelutuotannon lautakunnan varapuheenjohtajuuden, johon valittiin Noora Piili. Vihreät katsovat, että puheenjohtajuudet tukevat erinomaisesti vaaliohjelman tavoitteita, kuten kunnan elinvoimaisuuden rakentamista, ympäristönäkökulmien vahvistamista sekä vapaa-ajan, liikunta- ja kulttuuripalveluiden kehittämistä.

Vihreät ovat vaalitulosta seuraten kasvattamassa jäsenmäärää useissa lautakunnissa. Merkittävän edustuksen saimme mm. koulutuksen ja varhaiskasvatuksen kannalta keskeiseen sivistys- ja vapaa-ajanlautakuntaan, kunnan kiinteistöjä ja palveluita hallinnoivaan palvelutuotannon jaokseen ja vapaa-ajanjaokseen.

Vihreän valtuustoryhmän puheenjohtaja Outi Saloranta-Erikssonin mukaan tulevan valtuustokauden aikana valtuustoryhmä vie vahvalla ja laaja-alaisella asiantuntijuudella Kirkkonummen asioita eteenpäin rohkeasti, kestävästi ja inhimillisesti.

Valtuustoryhmän kokoonpano löytyy täältä.
Muihin luottamuspaikkoihin valitut henkilöt löytyvät täältä.

Outi Saloranta-Eriksson
Valtuustoryhmän pj