Julkaistu Kirkkonummen sanomissa 9.2.2017

Sadat lyhdyt valaisivat utuisen metsän talviluonnonpäivänä 4.2. Meikon luonnonsuojelualueella. Kirkonummen Vihreiden järjestämään Meikon lyhtypolku -tapahtumaan saapui iltapäivän aikana noin 150 ulkoilijaa. Kynttilöin ja lyhdyin valaistu polku johdatti Meikon parkkipaikalta reilun puolen kilometrin päähän Korsolammen nuotiopaikalle, johon oli viritelty nuotiotuli ja letunpaistopiste. Korsolampi sopii hyvin koko perheen retkikohteeksi ja useampi retkeläinen jäi nuotion ääreen seuraamaan hämärän laskeutumista.

Meiko-Lappträskin luonnonsuojelualue on Uudenmaan liiton selvityksen mukaan yksi Uudenmaan hiljaisimmista paikoista, ja alueen luonto on erämaista. Paluumatkalla parkkipaikalle retkeläisiä ympäröi metsän hiljaisuus ja pimeässä loistavat lyhdyt.

Talviluonnonpäivä oli houkutellut maastoon myös pilkkijöitä, luistelijoita ja jäänveistäjiä sekä muita luonnossa liikkujia. Muutamat aikoivat jopa yöpyä metsässä. Hauska päivä nostaa talvisen luonnon arvostusta, toivotaan että päivä jää jokavuotiseksi perinteeksi! Vihreät suunnittelevat tapahtuman toistamista jälleen ensi vuonna.